Skip to main content

Systém na čipe Zdroj | Navigačné menuSystem on a chip

Multi tool use
Multi tool use

Elektronika


integrovaný obvodpočítačačipusubstrátemikrokontrolérovRAMkilobajtovprocesorysoftvéruWindowsLinuxSiP










(function()var node=document.getElementById("mw-dismissablenotice-anonplace");if(node)node.outerHTML="u003Cdiv class="mw-dismissable-notice"u003Eu003Cdiv class="mw-dismissable-notice-close"u003E[u003Ca tabindex="0" role="button"u003Enezobrazovaťu003C/au003E]u003C/divu003Eu003Cdiv class="mw-dismissable-notice-body"u003Eu003Cdiv id="localNotice" lang="sk" dir="ltr"u003Eu003Ctable style="width: 100%;"u003Enu003Ctbodyu003Eu003Ctru003Enu003Ctd style="width: 0%" valign="right"u003Enu003Cdiv class="center"u003Eu003Cdiv class="floatnone"u003Eu003Cimg alt="Logo banner-600-t.png" src="//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e0/Logo_banner-600-t.png/150px-Logo_banner-600-t.png" decoding="async" width="150" height="40" data-file-width="600" data-file-height="160" /u003Eu003C/divu003Eu003C/divu003Enu003C/tdu003Enu003Ctd style="width: 100%" valign="left"u003Enu003Cdiv style="text-align:center"u003Eu003Cbigu003Eu003Ca href="/wiki/Wikip%C3%A9dia:WikiJar_SVE_2019" title="Wikipédia:WikiJar SVE 2019"u003Eu003Cbu003EWikiJar strednej a východnej Európy 2019u003C/bu003Eu003C/au003Eu003C/bigu003Eu003Cbr /u003ENapíšte článok týkajúci sa strednej alebo východnej Európy a vyhrajte zaujímavé ceny!u003C/divu003Enu003C/tdu003Eu003C/tru003Eu003C/tbodyu003Eu003C/tableu003Enu003Ctable border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" width="100%" style="margin-bottom: 0;"u003Ennu003Ctbodyu003Eu003Ctr style="white-space: nowrap;"u003Enu003Ctd style="width: 7em; border-top: 10px #BEF781 solid; padding: 10px; text-align: center;"u003Enu003C/tdu003Eu003C/tru003Eu003C/tbodyu003Eu003C/tableu003Eu003C/divu003Eu003C/divu003Eu003C/divu003E";());




Systém na čipe




z Wikipédie, slobodnej encyklopédie






Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání




AMD Geode je x86 kompatibilný systém na čipe


Systém na čipe (SoC alebo SOC) je integrovaný obvod, ktorý integruje všetky komponenty počítača alebo iného elektronického systému do jediného čipu. Môže obsahovať digitálne, analógové, zmiešané a často rádiofrekvenčné funkcie na jednom substráte čipu. Systémy na čipe sú veľmi bežné v oblasti mobilnej elektroniky kvôli svojej nízkej spotrebe. Typické použitie je v oblasti vstavaných systémov.


Na rozdiel od mikrokontrolérov, ktoré často majú menej ako 100 kB RAM (často iba niekoľko kilobajtov) a často sú to systémy na jednom čipe, systémy na čipe používajú silnejšie procesory, schopné behu softvéru ako sú desktopové verzie systémov Windows a Linux, ktoré potrebujú externé pamäťové čipy (flash, RAM), a ktoré sa používajú s rôznymi externými perifériami. V skratke, pre väčšie systémy je termín systém na čipe iba hyperbola, odkazujúca skôr na technické riešenie ako na realitu, teda vysoký stupeň integrácie čipu, vedúci k zníženým výrobným nákladom a produkcia menších systémov. Veľa systémov je príliš zložitých na to, aby ich bolo možné integrovať na jeden čip s procesorom optimalizovaným na jeden účel.


Ak nie je uskutočniteľné vytvoriť systém na čipe pre danú aplikáciu, alternatívou je systém v balíku (SiP) zahŕňajúci množstvo čipov v jednom balíčku. Vo veľkom objeme sa predpokladá, že systém na čipe je viac cenovo efektívny ako systém v balíku, pretože zvyšuje výnosy z výroby a jeho skladanie je jednoduchšie.



Zdroj |


Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku System on a chip na anglickej Wikipédii.









Zdroj: „https://sk.wikipedia.org/w/index.php?title=Systém_na_čipe&oldid=5938459“










Navigačné menu

























(window.RLQ=window.RLQ||[]).push(function()mw.config.set("wgPageParseReport":"limitreport":"cputime":"0.052","walltime":"0.075","ppvisitednodes":"value":137,"limit":1000000,"ppgeneratednodes":"value":0,"limit":1500000,"postexpandincludesize":"value":610,"limit":2097152,"templateargumentsize":"value":139,"limit":2097152,"expansiondepth":"value":7,"limit":40,"expensivefunctioncount":"value":0,"limit":500,"unstrip-depth":"value":0,"limit":20,"unstrip-size":"value":0,"limit":5000000,"entityaccesscount":"value":1,"limit":400,"timingprofile":["100.00% 50.196 1 Šablóna:Preklad","100.00% 50.196 1 -total"," 13.18% 6.615 1 Šablóna:Preklad/článok"],"scribunto":"limitreport-timeusage":"value":"0.019","limit":"10.000","limitreport-memusage":"value":797900,"limit":52428800,"cachereport":"origin":"mw1261","timestamp":"20190407093409","ttl":2592000,"transientcontent":false);mw.config.set("wgBackendResponseTime":124,"wgHostname":"mw1329"););M,d0 ESaprVGBMAB7NEko,T7 CeHTS,Leywin121j9B k4 jZX6DfGvn3gzNGh,T,yVDBvADJ3
7MOEDMMMSLD 12klhFTcQ3Unn HRJJr9MaiOJb864FXfHGU,Lqdm3ZecO,rjHFGIdciivE6WuwTdfIDOByVe MXwU458temSJgHbckz

Popular posts from this blog

Creating centerline of river in QGIS? The 2019 Stack Overflow Developer Survey Results Are In Announcing the arrival of Valued Associate #679: Cesar Manara Planned maintenance scheduled April 17/18, 2019 at 00:00UTC (8:00pm US/Eastern)Finding centrelines from polygons in QGIS?Splitting line into two lines with GRASS GIS?Centroid of the equator and a pointpostgis: problems creating flow direction polyline; not all needed connections are drawnhow to make decent sense from scattered river depth measurementsQGIS Interpolation on Curved Grid (River DEMs)How to create automatic parking baysShortest path creation between two linesclipping layer using query builder in QGISFinding which side of closest polyline point lies on in QGIS?Create centerline from multi-digitized roadway lines Qgis 2.18Getting bathymetric contours confined only within river banks using QGIS?

What is the result of assigning to std::vector::begin()? The Next CEO of Stack OverflowWhat are the differences between a pointer variable and a reference variable in C++?What does the explicit keyword mean?Concatenating two std::vectorsHow to find out if an item is present in a std::vector?Why is “using namespace std” considered bad practice?What is the “-->” operator in C++?What is the easiest way to initialize a std::vector with hardcoded elements?What is The Rule of Three?What are the basic rules and idioms for operator overloading?Why are std::begin and std::end “not memory safe”?