Skip to main content

Konteiner Sisukord Konteinerite mõõtmed | Konteinerveod | Suurimad konteinerveofirmad | Vaata ka | Viited | Välislingid | Navigeerimismenüüwww.Hafen-Hamburg.dewww.Hafen-Hamburg.de"Eesti Raudtee vedas märtsis esmakordselt üle tuhande konteinerühiku""Eesti Raudtee sõlmis Hansa Liisinguga lepingu konteinerplatvormide soetamiseks""Eesti Raudtee konteinerveod on aastaga kasvanud ligi topelt"Keith Tantlinger, Builder of Cargo Container, Dies at 92M. P. McLean, 87, Container Shipping PioneerKonteineridÄripäev. Konteinerite import Hiinast läks kallimaksPostimees. Eesti sadamad pressivad end ummistuvale turuleEesti Ekspress. Konteinerid nafta asemeleEesti Päevaleht. Konteinerid? Jah, konteinerid!

LogistikaMahutid


kaubavedamiseksmahutiveoühikISOjalanekaubaalustHiinaAmeerika ÜhendriikidePõhja-Ameerikas1950. aastatelEestiEesti RaudteestatistikaaprillisündmustetransiitIATA










(function()var node=document.getElementById("mw-dismissablenotice-anonplace");if(node)node.outerHTML="u003Cdiv class="mw-dismissable-notice"u003Eu003Cdiv class="mw-dismissable-notice-close"u003E[u003Ca tabindex="0" role="button"u003Epeidau003C/au003E]u003C/divu003Eu003Cdiv class="mw-dismissable-notice-body"u003Eu003Cdiv id="localNotice" lang="et" dir="ltr"u003Eu003Cpu003Eu003Cbigu003EOsale artiklivõistlusel u003Ca href="/wiki/Vikipeedia:Wikimedia_CEE_Spring_2019" title="Vikipeedia:Wikimedia CEE Spring 2019"u003EKesk- ja Ida-Euroopa kevadu003C/au003E!u003C/bigu003Enu003C/pu003Eu003C/divu003Eu003C/divu003Eu003C/divu003E";());




Konteiner




Allikas: Vikipeedia






Jump to navigation
Jump to search


.mw-parser-output th.mbox-text,.mw-parser-output td.mbox-textborder:none;padding:0.25em 0.9em;width:100%.mw-parser-output td.mbox-imageborder:none;padding:2px 0 2px 0.9em;text-align:center.mw-parser-output td.mbox-imagerightborder:none;padding:2px 0.9em 2px 0;text-align:center.mw-parser-output td.mbox-empty-cellborder:none;padding:0;width:1px.mw-parser-output table.amboxmargin:0 10%;border:1px solid #aaa;border-left:10px solid #1e90ff;background:#fbfbfb.mw-parser-output table.ambox~table.ambox:not(.mbox-small-left)margin-top:-1px.mw-parser-output .ambox th.mbox-text,.mw-parser-output .ambox td.mbox-textpadding:0.25em 0.5em.mw-parser-output .ambox td.mbox-imagepadding:2px 0 2px 0.5em.mw-parser-output .ambox td.mbox-imagerightpadding:2px 0.5em 2px 0.mw-parser-output table.ambox-noticeborder-left:10px solid #1e90ff.mw-parser-output table.ambox-speedyborder-left:10px solid #b22222;background:#fee.mw-parser-output table.ambox-deleteborder-left:10px solid #b22222.mw-parser-output table.ambox-contentborder-left:10px solid #f28500.mw-parser-output table.ambox-styleborder-left:10px solid #f4c430.mw-parser-output table.ambox-moveborder-left:10px solid #9932cc.mw-parser-output table.ambox-protectionborder-left:10px solid #bba.mw-parser-output table.imboxmargin:4px 10%;border-collapse:collapse;border:3px solid #1e90ff;background:#fbfbfb.mw-parser-output table.cmboxmargin:3px 10%;border-collapse:collapse;border:1px solid #aaa;background:#DFE8FF.mw-parser-output table.omboxmargin:4px 10%;border-collapse:collapse;border:1px solid #aaa;background:#f9f9f9.mw-parser-output table.tmboxmargin:4px 10%;border-collapse:collapse;border:1px solid #c0c090;background:#f8eaba.mw-parser-output table.fmboxclear:both;margin:0.2em 0;width:100%;border:1px solid #aaa;background:#f9f9f9.mw-parser-output table.fmbox-systembackground:#f9f9f9.mw-parser-output table.mbox-smallclear:right;float:right;margin:4px 0 4px 1em;width:238px;font-size:88%;line-height:1.25em.mw-parser-output table.mbox-small-leftmargin:4px 1em 4px 0;width:238px;border-collapse:collapse;font-size:88%;line-height:1.25em



Konteinerite transport sadamas liikurvirnastiga


Konteiner on kauba vedamiseks kohandatud kindlakujuline suletav mahuti ja ka veoühik, mida on võimalik toimetada saatjalt vastuvõtjale ilma kauba vahepealse käitluseta.


Kasutusel on mitmesuguseid konteinereid, mis erinevad üksteisest mõõtmete, ehituse ja kasutatud materjalide järgi. ISO-standardi soovitustega on konteinerid standardiseeritud mõõtude, kuju, kaalu, tugevusnäitajate, ehituse ja otstarbe järgi.


Konteinerid on kavandatud korduvvedudeks ning on käideldavad tõsteseadmete ja mitmesuguste mehhanismide abil.




Sisukord





  • 1 Konteinerite mõõtmed

    • 1.1 Standardmõõtudega konteinerid



  • 2 Konteinerveod

    • 2.1 Konteinervedude ajalugu


    • 2.2 Konteinerveod meritsi


    • 2.3 Suurimad konteinerisadamad

      • 2.3.1 Läänemere sadamate konteinerikäibeid



    • 2.4 Konteinervedu maismaal

      • 2.4.1 Konteinerveod Eesti raudteel



    • 2.5 Lennunduses kasutatavad konteinerid



  • 3 Suurimad konteinerveofirmad


  • 4 Vaata ka


  • 5 Viited


  • 6 Välislingid




Konteinerite mõõtmed |




Hiiglaslik konteinerlaev
Colombo Express


Praegu on kasutusel peamiselt kaks erineva pikkusega konteineritüüpi: 20-jalane konteiner ja 40-jalane konteiner. Esimese kasulik pikkus (sisemised mõõtmed) on üldjuhul 5,9 m, teisel 12,03 m. Konteinerite kasulik laius on 2,352 m. 20-jalasesse konteinerisse on võimalik paigutada ühes kihis 10 FIN või 11 EUR kaubaalust, 40-jalasesse konteinerisse aga 22 FIN või 25 EUR kaubaalust. Konteinerite kasulik kõrgus on 2,35 m.


Põhiline 20-jalaste konteinerite tootja on Hiina.


Lisaks eelmainituile kasutatakse palju ka konteinereid pikkusega 13,6 m (45-jalased konteinerid), 14,5 m (48-jalased konteinerid) ja 16,1 m (53-jalased konteinerid).


Ameerika Ühendriikide sisestandardi järgi kasutatakse peamiselt 48-jalaseid ja 53-jalaseid konteinereid. Seda eriti raudteedel ja maanteel.



Standardmõõtudega konteinerid |




40-jalane konteiner


20-jalased konteinerid on maailmas enimkasutatud, kuid 40-jalaste konteinerite osatähtsus kasvab kiiresti ja seda eriti 20-jalaste konteinerite turuosa arvel. Aeglaselt kasvab ka pikemate konteineritüüpide osatähtsus ja seda eriti Põhja-Ameerikas. Eksisteerib ka lühemaid (näiteks 10-jalased konteinerid), kuid neid kasutatakse väga harva.


20-jalaste spetsiaalselt raskete kaupade vedamise jaoks ehitatud konteinerite (tühikaal 2400 kg) lubatud maksimaalne brutokoorem on koguni 30 480 kg ja seega võib nendega vedada kaupu kaaluga kuni 28 080 kg.


Konteinerite mahutavust mõõdetakse TEU-des (transport equivalent units), mis vastab ühe 20-jalase konteineri mahutavusele. Ühe TEU mõõtmeteks on võetud 6,06 m (pikkus) × 2,44 m (laius) × 2,59 m (kõrgus) või mahutavus umbes 33 m³.


Kaks TEU-d võrduvad ühe FEU-ga (forty-foot equivalent unit).


Järgnev tabel näitab kolme enimkasutatud konteineritüübi keskmisi mõõtmeid ja nendega veetavate kaupade maksimaalseid raskusi. Erinevate tootjate sama tüüpi konteinerid võivad oma näitajate poolest vähesel määral varieeruda.




Konteineriterminal Port Elizabethis New Jerseys





























































20-jalane konteiner
40-jalane konteiner
45-jalane konteiner

meetrites
meetrites
meetrites
välised mõõtmed
pikkus
6,058 m
12,192 m
13,716 m
laius
2,438 m
2,438 m
2,438 m
kõrgus
2,591 m
2,591 m
2,896 m
sisemised mõõtmed
pikkus
5,898 m
12,032 m
13,556 m
laius
2,352 m
2,352 m
2,352 m
kõrgus
2,385 m
2,385 m
2,698 m
ukseava
laius
2,343 m
2,343 m
2,343 m
kõrgus
2,280 m
2,280 m
2,585 m
ruumala
33,1 m³
67,5 m³
86,1 m³
maksimaalne brutokaal
24 000 kg
30 480 kg
30 480 kg
tühikaal
2330 kg
4000 kg
4800 kg
netokoorem
21 670 kg
26 480 kg
25 680 kg


Konteinerveod |



Konteinervedude ajalugu |


Veonduses võeti konteinerid kasutusele 1950. aastatel rahvusvaheliste kaubavedude arengu käigus. Eesmärgiks oli vähendada kaupade käitlus- ja veokulusid.


Eriti hoogne on olnud konteinerveo areng viimastel aastatel, kui konteinervedude mahud on kasvanud ca 10% aastas.


Tänapäeval toimub hinnanguliselt 90% mitte-puistlastivedudest konteinerite abil. 2005. aasta andmetel oli maailmas umbkaudu 18 miljonit konteinerit, mis tegid ligi 200 miljonit reisi. Drewry Shipping Consultantsi analüüsi järgi käideldi 2007. aastal kõigis maailma konteineriterminalides 490 miljoni TEU jagu konteinereid.



Konteinerveod meritsi |



Suurimad konteinerisadamad |





Hongkongi sadam on konteinerite käibelt maailmas kolmandal kohal








































































































































































































































20 suurimat konteinerisadamat (TEU järgi)
Koht
Sadam
2016
2015
2007
2006
2005
2004
2003
2002
1.

Flag of the People's Republic of China.svg Shanghai
37 133 000
36 537 000
26 150 000
21 710 000
18 084 000
14 557 200
11 281 000
8 620 000
2.

Flag of Singapore.svg Singapur
30 904 000
30 922 000
   27 932 000
   24 792 400
   23 192 000
   21 329 000
   18 410 500
   16 940 900
3.

Flag of the People's Republic of China.svg Shenzhen
24 220 000
24 317 000
21 099 000
18 468 900
16 197 173
13 655 484
10 649 900
7 613 754
4.

Flag of the People's Republic of China.svg Ningbo
21 570 000
20 621 000
9 349 000
7 068 000
5 208 000
4 005 500
2 772 200
1 860 000
5.

Flag of Hong Kong.svg Hongkong
19 813 000
20 073 000
23 881 000
23 234 000
22 427 000
21 984 000
20 449 000
19 144 000
6.

Flag of South Korea.svg Pusan
19 456 000
19 469 000
13 270 000
12 030 000
11 840 445
11 491 968
10 407 809
9 453 356
7.

Flag of the People's Republic of China.svg Guangzhou
18 580 000
17 397 000
9 200 000
6 600 000
4 683 000
3 308 200
2 761 000
2 180 000
8.

Flag of the People's Republic of China.svg Qingdao
18 010 000
17 435 000
9 462 000
7 702 000
6 307 000
5 139 700
4 238 000
3 410 000
9.

Flag of the Netherlands.svg Rotterdam
12 385 000
12 235 000
10 790 604
9 690 052
9 286 757
8 280 787
7 143 920
6 506 311
10.

Flag of the United Arab Emirates.svg Dubai
14 766 000
15 592 000
10 653 026
8 923 465
7 619 222
6 428 883
5 151.955
4 194 264
11.

Flag of the People's Republic of China.svg Tianjin
14 500 000
14 105 000
7 103 000
5 900 000
4 801 000
3 814 000
3 015 000
2 408 000
12.

Flag of Malaysia.svg Port Klang
13 210 000
11 887 000
7 120 000
6 320 000
5 543 527
5 243 593
4 841 235
4 533 212
13.

Flag of the Republic of China.svg Kaohsiung
10 645 000
10 264 000
10 256 829
9 774 670
9 470 000
9 714 115
8 843 365
8 493 052
14.

Flag of the Netherlands.svg Antwerpen
10 037 318
9 653 611
8 175 951
7 018 799
6 488 029
6 063 746
5 445 437
4 777 151
15.

Flag of the People's Republic of China.svg Dalian
9 590 000
9 448 000






16.

Flag of Germany.svg Hamburg
8 907 817
8 821 481
9 889 792
8 861 804
8 087 545
7 003 479
6 137 926
5 373 999
17.

Flag of the United States.svg Los Angeles
8 857 000
8 160 000
8 355 039
8 469 853
7 484 624
7 321 433
7 178 940
6 105 857
18.

Flag of Malaysia.svg Tanjung Pelepas
8 281 000
9 117 000
5 500 000
4 770 000
4 169 177
4 020 421
3 487 320
2 660 000
19.
Laem Chabang
7 227 000
6 821 000






20.

Flag of the United States.svg Long Beach
6 775 170
7 192 066
7 312 465
7 290 365
6 709 818
5 779 852
4 658 124
4 526 365


Flag of the United States.svg New York
6 251 953
6 371 720
5 400 000
5 128 430
4 792 922
4 478 480
4 067 811
3 749 014


Flag of Germany.svg Bremen/Bremerhaven
5 488 999
5 546 657
4 912 177
4 449 624
3 743 969
3 469 253
3 189 853
3 031 587

Allikas: www.Hafen-Hamburg.de


Läänemere sadamate konteinerikäibeid |




Konteinerilaeva laadimine Kopenhaageni sadamas


































































































Võrdluseks Eestile lähemad sadamad
Sadam
2016
2015
2006
2005
2004
2003
2002

Peterburi
1 745 182
1 715 139
    1 450 000
    1 119 346
    776 576
    639 474
    580 639

Gdańsk
1 296 188
1 085 835
77 473
70 014
43 739
22 537
20 136

Helsingi

430 429
416 667
459 744
500 000
471 778
456 598

Klaipėda

392 000
231 548
214 307
174 241
118 366
71 589

Riia

355 200
130 715
168 978
150 000
132 074
127 459

Tallinn

208 784
127 459
127 585
113 081
99 629
87 912

Kaliningrad
191 000
181 043
151 047
112 528
72 489
44 687
27 871

Stockholm

51 215

38 000
33 726
34 244
36 289

Kotka


452 401
386 552
325 730
268 592
243 803

Ventspils


200 000


5225
1044

Turu


21 000
18 312
20 962
30 062
24 643

Allikas: www.Hafen-Hamburg.de


Konteinervedu maismaal |




Konteinerite vedu raudteel



Konteinerveod Eesti raudteel |


Seoses konteinervedude kasvuga Eesti sadamates on kasvanud ka veomahud raudteel. Esmakordselt vedas Eesti Raudtee üle tuhande konteinerühiku 2006. aasta märtsis[1], kuid 2010. aastaks loodab raudtee-ettevõte konteinervedude mahtu 150 000 TEU-ni kasvatada[2].


Eesti Raudtee statistika järgi vedas ettevõte 2006. aasta septembrikuus 867 TEU-d ja aasta hiljem sama ajaperioodi jooksul 1645 TEU-d. 2007. aasta üheksa esimese kuuga veeti kokku 11 563 TEU-d, mida oli enam kui terve eelneva aasta jooksul kokku[3]. Kuigi 2007. aasta aprillisündmuste järel vähenes tunduvalt Venemaa-suunaline transiit, loodab ettevõte näha sellesuunaliste veomahtude kiiret taastumist ja tugevat kasvu lähiaastail ning plaanib selleks valmistudes kasvatada praegust umbes 700-platvormilist konteinerivaguniparki ca 2250–2500 vagunini. See tähendaks aga investeeringut suurusjärgus 1–1,25 miljardit krooni.


Eesti Raudtee plaanib seoses idasuunaliste transiidivoogude arendamisega avada lisaks olemasolevaile uusi konteinerveoliine Tallinna–Almatõ ja Tallinna–Moskva suunal. Seda on nimetatud üheks peamiseks põhjuseks, mis tingib vajaduse uue veeremi järele.[2]


Seni liigub suurem osa Eestit läbivatest konteineritest sadamate ja maanteede kaudu.




Konteinerirong














Konteinervedude struktuur Eestis
sihtkohtade järgi 2008. aastal
Riik
Osa

Venemaa
43%

Kasahstan
24%

Eesti
21%

Kõrgõzstan
6%

Usbekistan
4%

Allikas: Äripäev, 27. mai 2008


Lennunduses kasutatavad konteinerid |




LD-tähistusega konteinerid


Kuigi suuremad lennufirmad kasutavad täpselt nende endi lennukite tarvis kohandatud kontreinereid, on IATA kokku pannud standardkonteinerite mõõdud.


LD-tähistusega konteineritüüpide mõõdud on toodud allolevas tabelis.





























































































Tähistus
Laius
tollides
(2,54 cm)
Kõrgus
tollides
Sügavus
tollides
Mahutavus
naeltes
Ruumala
Kuju

LD-1
92,0
64,0
60,4
3500
– m³
Tüüp A

LD-2
61,5
64,0
47,0
2700
3,4 m³
Tüüp A

LD-3
79,0
64,0
60,4
3500
4,3 m³
Tüüp A

LD-4
96,0
64,0
60,4
5400
– m³
Ristkülikukujuline
LD-5
125,0
64,0
60,4
7000
– m³
Ristkülikukujuline
LD-6
160,0
64,0
60,4
7000
8,8 m³
Tüüp B
LD-7
125,0
64,0
80,0
13 300
10,6/11,6 m³
Rect. or Contoured

LD-8
125,0
64,0
60,4
5400
6,9 m³
Tüüp B
LD-9
125,0
64,0
80,0
13300
– m³
Rect. or Contoured
LD-10
125,0
64,0
60,4
7000
– m³
Contoured
LD-11
125,0
64,0
60,4
7000
7,2 m³
Ristkülikukujuline
LD-29
186,0
64,0
88,0
13 300
– m³
Tüüp B

LD-1, -2, -3, -4 ja -8 on kasutatavaimad tüübid (tabelis paksu kirjaga) koos ristkülikukujuliste M3-konteineritega.



Suurimad konteinerveofirmad |





A.P. Møller-Mærsk Gruppen on suurim konteinerilaevade operaatorfirma maailmas.
Pildil üks selle firma laevu Mærsk Mykonos Bremerhavenis 2006. aasta juulis.

























































10 suurimat konteinerveofirmat järjestatuna TEU järgi, 1. jaanuar 2006
Koht
Firma
TEU mahutavus
Turuosa
Laevade arv
1.

A.P. Møller-Mærsk
   1 665 272
   18,2%
   549
2.

Mediterranean Shipping Company S.A.
865 890
8,6%
299
3.

CMA CGM
507 954
5,6%
256
4.

Evergreen Marine Corporation
477 911
5,2%
153
5.

Hapag-Lloyd
412 344
4,5%
140
6.

China Shipping Container Lines
346 493
3,8%
111
7.

American President Lines
331 437
3,6%
99
8.

Hanjin-Senator
328 794
3,6%
145
9.

COSCO
322 326
3,5%
118
10.

NYK Line
302 213
3,3%
105


Vaata ka |



  • Keith Walton Tantlinger (1919–2011)[4] ja Malcom Purcell McLean (1913–2001)[5]

  • Konteinerjaam


  • Konteinerilaev ja ümberehitatud tanker Ideal X

  • Konteineriterminal

  • Logistika


Viited |




  1. "Eesti Raudtee vedas märtsis esmakordselt üle tuhande konteinerühiku". 2006. Eesti Raudtee. Eesti.


  2. 2,02,1 "Eesti Raudtee sõlmis Hansa Liisinguga lepingu konteinerplatvormide soetamiseks". 10. mai 2006. Eesti Raudtee. Eesti.


  3. "Eesti Raudtee konteinerveod on aastaga kasvanud ligi topelt". 3. oktoober 2007. Eesti Raudtee. Eesti.


  4. September 6, 2011, MARGALIT FOX, Keith Tantlinger, Builder of Cargo Container, Dies at 92, NYTimes.com


  5. May 29, 2001, WOLFGANG SAXON, M. P. McLean, 87, Container Shipping Pioneer, NYTimes.com




Välislingid |


.mw-parser-output th.mbox-text,.mw-parser-output td.mbox-textborder:none;padding:0.25em 0.9em;width:100%.mw-parser-output td.mbox-imageborder:none;padding:2px 0 2px 0.9em;text-align:center.mw-parser-output td.mbox-imagerightborder:none;padding:2px 0.9em 2px 0;text-align:center.mw-parser-output table.mbox-smallclear:right;float:right;margin:4px 0 4px 1em;width:238px;font-size:88%;line-height:1.25em.mw-parser-output table.mbox-small-leftmargin:4px 1em 4px 0;width:238px;border-collapse:collapse;font-size:88%;line-height:1.25em


  • Äripäev. Konteinerite import Hiinast läks kallimaks

  • Postimees. Eesti sadamad pressivad end ummistuvale turule

  • Eesti Ekspress. Konteinerid nafta asemele

  • Eesti Päevaleht. Konteinerid? Jah, konteinerid!




Pärit leheküljelt "https://et.wikipedia.org/w/index.php?title=Konteiner&oldid=5244621"










Navigeerimismenüü


























(window.RLQ=window.RLQ||[]).push(function()mw.config.set("wgPageParseReport":"limitreport":"cputime":"0.324","walltime":"0.419","ppvisitednodes":"value":787,"limit":1000000,"ppgeneratednodes":"value":0,"limit":1500000,"postexpandincludesize":"value":8062,"limit":2097152,"templateargumentsize":"value":1452,"limit":2097152,"expansiondepth":"value":8,"limit":40,"expensivefunctioncount":"value":0,"limit":500,"unstrip-depth":"value":0,"limit":20,"unstrip-size":"value":5491,"limit":5000000,"entityaccesscount":"value":0,"limit":400,"timingprofile":["100.00% 233.483 1 -total"," 57.09% 133.306 1 Mall:Ajakohasta"," 42.02% 98.114 1 Mall:Ambox"," 15.77% 36.823 21 Mall:Riigi_ikoon"," 10.93% 25.515 1 Mall:Commons"," 9.73% 22.715 1 Mall:Sõsarprojekt"," 8.27% 19.302 1 Mall:Äärekast"," 7.54% 17.595 1 Mall:Viited"," 2.31% 5.393 3 Mall:Netiviide"," 2.17% 5.070 1 Mall:Riik/Singapur/lipp"],"scribunto":"limitreport-timeusage":"value":"0.090","limit":"10.000","limitreport-memusage":"value":833642,"limit":52428800,"cachereport":"origin":"mw1338","timestamp":"20190330114318","ttl":2592000,"transientcontent":false);mw.config.set("wgBackendResponseTime":91,"wgHostname":"mw1275"););

Popular posts from this blog

Oświęcim Innehåll Historia | Källor | Externa länkar | Navigeringsmeny50°2′18″N 19°13′17″Ö / 50.03833°N 19.22139°Ö / 50.03833; 19.2213950°2′18″N 19°13′17″Ö / 50.03833°N 19.22139°Ö / 50.03833; 19.221393089658Nordisk familjebok, AuschwitzInsidan tro och existensJewish Community i OświęcimAuschwitz Jewish Center: MuseumAuschwitz Jewish Center

Valle di Casies Indice Geografia fisica | Origini del nome | Storia | Società | Amministrazione | Sport | Note | Bibliografia | Voci correlate | Altri progetti | Collegamenti esterni | Menu di navigazione46°46′N 12°11′E / 46.766667°N 12.183333°E46.766667; 12.183333 (Valle di Casies)46°46′N 12°11′E / 46.766667°N 12.183333°E46.766667; 12.183333 (Valle di Casies)Sito istituzionaleAstat Censimento della popolazione 2011 - Determinazione della consistenza dei tre gruppi linguistici della Provincia Autonoma di Bolzano-Alto Adige - giugno 2012Numeri e fattiValle di CasiesDato IstatTabella dei gradi/giorno dei Comuni italiani raggruppati per Regione e Provincia26 agosto 1993, n. 412Heraldry of the World: GsiesStatistiche I.StatValCasies.comWikimedia CommonsWikimedia CommonsValle di CasiesSito ufficialeValle di CasiesMM14870458910042978-6

Typsetting diagram chases (with TikZ?) Announcing the arrival of Valued Associate #679: Cesar Manara Planned maintenance scheduled April 17/18, 2019 at 00:00UTC (8:00pm US/Eastern)How to define the default vertical distance between nodes?Draw edge on arcNumerical conditional within tikz keys?TikZ: Drawing an arc from an intersection to an intersectionDrawing rectilinear curves in Tikz, aka an Etch-a-Sketch drawingLine up nested tikz enviroments or how to get rid of themHow to place nodes in an absolute coordinate system in tikzCommutative diagram with curve connecting between nodesTikz with standalone: pinning tikz coordinates to page cmDrawing a Decision Diagram with Tikz and layout manager